Når det smeller.....

Flyaktiviteter, nye prosjekter, flyplass og diverse andre ting som opptar en modellflyger.
Svar
Brukeravatar
Glenn
Ace
Ace
Sted: Tau

Re: Når det smeller.....

Legg inn av Glenn » 06 jun 2010, 12:31

Selvsagt synd med flyet men det var hysterisk morsomt også da :wink:
Men jeg tror ikke mustang er flyet for den type flyging, tror det må satses på et japansk fly for kamikaze-flyging :mrgreen:

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 10 jul 2010, 22:04

Bilde

Bilde

Bilde

Bldene sier vel det meste :( ....fikk ikke løftet Adrenaline'en av banen i kveld før stripa tok slutt. En knapt merkbar trekk fra NV var dreid til SV etter at Saito'en hadde blitt kvelt av gress og jord, - det medvirket nok litt. Men hovedårsaken var rett og slett at jeg feilvurderte baneforholdene. Sjekket forumet og der stod det "nyklippet". Jeg så at det lå mye løst gress i striper langs banen, men sjekket ikke så nøye. Jeg var sugen på å fly og målsettingen var klar: Få det opp.... :P For sent så jeg at modellen slet med å aksellerere, men har "nappet" den til værs tidligere i siste liten. Det gikk nesten denne gangen også, - forparten gled over gjerde, men ene høyderoret hang seg fast og ble slitt av i piggtråden. Adrenaline'ens videre ferd endte med et gedigent "mageplask" i gresset 10 meter bak gjerdet. Resultat: Avrevet høyderors halvdel, bøyd vingerør, bøyd/ vridd understell, sprukkne hjulkåper og cowling. Ellers så ser det ut som modellen har greid seg bra. Vinger og kropp virker ihvertfall hele. Det er reparerbart :)
Hele episoden er ene og alene min skyld, - jeg skylder ikke på dårlig klipping eller andre forhold. Slik sett kunne jeg godt ha trimmet stripen mer før jeg forsøkte å ta opp Adrenaline'en. Den har små hjul + hjulkåper og er veldig sårbar hvis gresset er litt høyt. Greit i landingene da den stopper fort etter "touch down", men ingen fordel i take off :cry:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Adrenaline....

Legg inn av Arvid » 11 jul 2010, 20:06

Har sett litt mer på Adrenaline'en og fikset cowling og understell. Sistnevnte lot seg enkelt bøye tilbake til opprinnelig fasong. Kroppen virker uskadd, - det samme gjelder vinger og servoer, samt installasjon i kroppen. Hadde dette vært en slik balsa/ finer kropp som en ser på mange ARTF modeller fra China så hadde nok skadene vært langt større. Komposit kroppen til Adrenaline'en virker utrolig seig.
Prøvde å fikse høyderoret som var revet av, men det ble ikke fint. Fjernet derfor høyderoret for å bygge nytt i stedet. Når dette er gjort er det bare å putte inn et nytt alurør i vingen og sende modellen til værs igjen :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
ivan
Ace
Ace

Legg inn av ivan » 29 sep 2010, 19:16

Hehe Ja d va meg ja ;-) Fekk någen fine turar me 30cc Yak`n før an tog kveld
Bilde
D blei ei lidå minnestund me vess som gravstøtta !

Motor stopp ca i senter av stribå me for lav høyde resulterte i ein utelanding.
Men ellers så va d steinbra, tror trond kan bekrefta at modellen tåle myyyye juling i luftå :lol: 8)
Me får satsa på 50cc neste gang !

Utrolig kjekt å fly itte et lengre opphold !
Ingen vits i å lære en gris å fly !
Man kaster bort en masse med tid,samt at det vil nok irritere grisen noe skrekkelig !

Svar