Siste nytt - flyaktiviteter og div. sladder

Flyaktiviteter, nye prosjekter, flyplass og diverse andre ting som opptar en modellflyger.
Svar
Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Sted: Tau
Kontakt:

Siste nytt - flyaktiviteter og div. sladder

Legg inn av Arvid » 05 des 2003, 22:44

Da er det på tide å dra igang med nye innspill fra fra dere som er ute å flyr, - har tenkt dere ut å fly eller som har annet på hjerte tilknyttet modellflyaktiviteten her i distriktet. Jeg vet det er noen som har vært ute å flydd i tiden forumet lå nede, - nå må vi få vite hvor,når og hvordan det gikk. Værsågod - sleng tommeltottene på tastaturet og sett igang :wink:

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging søndag 7/12

Legg inn av Arvid » 06 des 2003, 18:42

Etter værmeldingen å dømme, så skal det være flybart på Kvam i morgen formiddag. Satser på å stille i 11:00 tiden. Foreløpig ser det ut til at vi blir minst fire stk.(Jørgen, Arvid B., Stian og undertegnede), - så metanol eimen kommer nok til å ligge tykt når vi drar hjem til middag :lol:
Jeg tar med klubbens trainer for de som ønsker skoleturer.

Da ses vi på Kvam :wink:

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Kvam søndag.......

Legg inn av Arvid » 07 des 2003, 19:19

Så ble det endelig tid for litt flyging igjen på Kvam. Fem fly og fire piloter er bra på denne tiden. Null vind og overskyet ga fine forhold til øvelseflyging og det ble ikke mye dødtid på bakken mellom hver ny avgang. Jeg stillte med elektro i dag og fløy en tur med Calibra og en tur med Islander (to motors). Gikk greit bortsett fra at Calibra'en skar ut av banen etter landing og pådro seg ett brist i kroppen, samt en bit som brakk av på vingetuppen. Kun kosmetisk :wink:
Jørgen fløy ett par turer, men plages litt med at motoren stopper på tomgang. Han tar nå starten alene (når noen kaster) og foretok også en kontrollert nødlanding på marken - bra :wink:
Arvid B. fløy to turer med klubbens trainer og viser klar fremgang. Siste turen gikk meget bra og etter litt sim trening (i løpet av uken) er han klar for landingsinnlegg - kanskje snart med eget fly ?
Dagens kanskje mest fornøyde var nok Stian, som endelig kunne kuske rundt modellen sin i dens rette element. Vi husker alle første turen som endte med havari og store skader på modellen under avgang :? , - nå var dette glemt og etter 10 min. flytur var modellen tilbake på stripa - like hel og med motoren malende på tomgang :wink:
Tok noen bilder som jeg gjerne skulle presentert, men jeg har litt problemer med å få disse ut på nettet, - håper snart admin får orden på dette :roll:
Sist redigert av Arvid den 10 des 2003, 10:17, redigert 2 ganger totalt.

nils reinert
Ace
Ace

Legg inn av nils reinert » 08 des 2003, 21:41

Hei

Bra at aktiviteten holde seg :D For min del har de blitt veldigt lide fyging den siste tiå ,har ennå isje fått prøvd Combat wingå skikkelig på grunn av ver forholdå.

Ellers får me vel satsa på at de bler kuldegrader å is om isje alt for lenge t 8)
"Fyge basillene" e der allerede så de må`sje ble lenge t :D

Snakkes

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Bilder fra søndag.....

Legg inn av Arvid » 10 des 2003, 10:15

Da har jeg endelig fått tilgang til å redigere hjemmesiden igjen :lol: - har lagt inn ett par bilder fra sist søndag.
Fint bilde du har fått i margen NR , men jeg trodde det var Håvard som var hekta på Corsair - eller har han solgt den til deg :?:
Når er du hjemme fortiden N.R, - tenkte vi kunne ta oss en tur på ett eller annet hang :wink:
Bilde

Flere bilder fra søndag: /gammel_web/winter0304.html
Sist redigert av Arvid den 18 apr 2005, 21:36, redigert 2 ganger totalt.

nils reinert
Ace
Ace

Legg inn av nils reinert » 10 des 2003, 21:08

Har isje kjøpt Corsairèn nei ,men eg må sei de e inspirerane å sjå på jagaren ,broder holde på å montere nå å de bler ein elegant modell :!:

eg e klar for fyging på hang nå så snart de e forhold..Lørdag/Søndag . har isje sitt på langtidsvarselet ennå ....

Har du fått prøvt de nya helikoptere :?: De eg har sitt av de(bilde) ser jo bra ud :!:

Me flagrast

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hangflyging....

Legg inn av Arvid » 10 des 2003, 21:28

OK, - da får vi lade noen hangkjerrer til helgen - just in case :wink:
Når det gjelder helien, så gjenstår det enda å sette opp radioen. Det er nært forestående, - men det har jeg jo sagt en stund nå :oops:

Håvard
Newbie
Newbie

Corsair

Legg inn av Håvard » 12 des 2003, 14:37

Ja corsair`en blir bra, men har fortsatt en del å gjøre på det.
Så må det jo bli jomfrutur på isen da, når den legger seg..
Stikker kanskje oppom til deg Arvid, hvis du har glødeplugg tilsalgs. Tar med den gamle, så ser vi om du har noen alternativer... Snakkes!
mvh. Håvard

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Corsair m.m.....

Legg inn av Arvid » 12 des 2003, 20:36

Skal bli spennende å se Corsair'en i lufta, - kan være greit å vente til isen legger seg (forhåpentligvis i vinter en gang :? ) - lang og fin rullebane da, men isen er knallhard hvis nedkomsten blir for brå :x - snakker av erfaring :wink:
Angående plugger, så kjøper jeg stort sett inn til eget bruk - kan nok hjelpe noen i nøden, men hvis du ikke har det for travelt så anbefaler jeg at du skaffer deg ett lite utvalg selv. Tror meg, - de kommer alltid godt med :wink: Jeg kan anbefale Trond's hobby , - tror det er den billigste plassen for øyeblikket. Enya # 3 og OS # 8 selges til henholdsvis 40, - og 45, - pr. stk. (under halve prisen av Birk'en). Hvis det er kun plugger du skal ha, så kan du sikkert avtale å få disse tilsendt i brev (v/ forhåndsbetaling) - blir billigere ! Eller kanskje er det andre som trenger noen småting, - servoer, mottager, fuel, el. - og da kan det jo være greit å sende en felles bestilling, for så å dele på frakt/ omkostninger.
Har faktisk startet med oppsett av Vigor'en også, men måtte gjøre et avbrudd i kveld for å lose de minste rundt på godteri jakt (Lussi) :lol:
Trond's hobby: http://www.mamut.com/flyhobby/

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging i helgen ?

Legg inn av Arvid » 12 des 2003, 20:45

Angående helgen, så ser det litt dårlig ut med tanke på Kvam og motorfly, - værmeldingen sier : " Lørdag - sørvest frisk bris 10 m/s " - stod noe om fare for snø eller regnbyger også, men vi satser på oppholdsvær :wink:
Slår dette til, så er Taurafjell stedet - godt med klær, - kanskje en skvett kaffi på termosen og Vector - rock'n roll :lol:

Mer om været her : http://www.windping.com/no/ROG/

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hangflyging.....

Legg inn av Arvid » 13 des 2003, 18:15

Så greide vi å lure oss til noen sprell i lufta over 4. toppen (Taurafjell), - ja det ble faktisk gjort forsøk på å komme inn under toppen også, men granitten er og blir i hardeste laget - nice try N.R. :lol:
Vi kom oss litt sent avgårde og kom ikke i lufta før i 15:30 tiden, men regnet holdt seg heldigvis borte den halvtimen vi fløy, - men vi ble fuktige før vi nådde ned til bilene igjen :cry:
Etter fem minutters flyging ble det en "midair" mellom N.R. combat vinge (GT-ving ?) og min Vector. N.R. hadde spart litt på tape'n til rorene, - det ene løsnet og vingen havnet i ett grantre. Selv landet jeg etter ca. 15 min. flyging, - hjalp N.R. å tape på plass roret igjen....og så bar det avgårde igjen 8) Vel ute på hanget igjen (etter en "touch & go" i buskaset) begynnte det å regne for alvor :( - det var tid for første landingen ......fikk ikke helt fullklaff med innlegget :? .....det endte med en fulltreffer midt i granittberget :shock: Vel, - modellen slengte av seg "ørene" i smellen, men ellers virket alt ok. Utrolig hva disse modellene tåler :wink:
Bilde
Ikke mye dagslys igjen når vingene klargjøres på 4.toppen.
Litt mer her: /gammel_web/winter0304.html
Sist redigert av Arvid den 18 apr 2005, 21:37, redigert 1 gang totalt.

nils reinert
Ace
Ace

Legg inn av nils reinert » 13 des 2003, 20:17

Wingå fekk prøvd seg i dag ja :!: men u besto prøven :D nå må eg bare få tag i litt tape t ror ,flipper å egg ,så ska eg nok knusa d mesta:roll:

Snakkes

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Er det noen der ute..........?

Legg inn av Arvid » 17 des 2003, 23:03

Ikke mye aktivitet på forumet nå for tiden nei :roll: ....det er vel julestria som har satt inn for alvor :?
På den annen side så er ikke været mye å skryte av heller for tiden :cry: - ihvertfall så frister det ikke meg å gå ut å fly :|
Det elendige været har jeg istedet benyttet til å sette opp Vigor'en. Lenge siden en har rotet med programmering av radio, - dårlige bruksanvisninger på utstyr (gyro) og diverse andre ting gjorde at ting tok sin tid, men nå er jeg klar til å fyre opp :wink: Benyttet også anledningen til å fiffe opp det eksteriørmessige med mere "stars & stripes" - ser riktig så kul ut nå synes jeg :lol: Dere får dømme selv når maskinen kommer ut av "hangaren" :roll:
Er vel ikke så lenge til vinteren melder sin ankommst heller, - med snø og kulde - mener jeg, men snø er jo ett bra materiale - se bare her :
/gammel_web/artic2.html
Sist redigert av Arvid den 18 apr 2005, 21:37, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
BK
Site Admin

Legg inn av BK » 20 des 2003, 01:13

Oki Arvid, er klar med fotoapparatet jeg :D
Dette må jeg ha med meg, så vær snill å slå på tråden :(
Hilsen BK

jbruntveit
Ace
Ace
Sted: Jørpeland

Legg inn av jbruntveit » 20 des 2003, 14:02

Hadde meg en tur inne i døvik i dag, arvid b var med men ville ikke prøve seg. Er litt redd for å sende flye mitt i grava. Motoren gikk bedre i dag, sveiv fint på tomgang og eg fekk min første landing med motoren i gang :D . Blir det noe fyging i mårra eller ?

Svar