Flyging i hall

Flyaktiviteter, nye prosjekter, flyplass og diverse andre ting som opptar en modellflyger.
Svar
Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Sted: Tau
Kontakt:

Flyging søndag 13. november...

Legg inn av Arvid » 12 nov 2011, 18:01

Det blir flyging i Aktivitetshuset i morgen søndag fra kl. 16:00 til 19:00.
Håper på flere denne søndagen enn sist :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Aktivitetshuset i dag.....

Legg inn av Arvid » 13 nov 2011, 19:45

Bilde
David fløy sin Esky Ecureuil for første gang i hallen i dag og det gikk jo bra
Bilde
Denne piloten var litt mer uheldig, - men modellen kom helskinnet fra det

Vi var 5 - 6 stykker i hallen i dag, - har god plass til flere så det er bare å stille opp neste søndag.
Jeg blir bortreist da, men Roald tar seg av låsing osv. Bare for å ha nevnt det, - hallen er åpen for alle uansett ferdighets nivå.
Det er en glimrende anledning til å teste ut nye modeller/ utstyr for uerfarne, - vi hjelper mer enn gjerne med instillinger og oppsett osv. :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Flyging i hall

Legg inn av Arvid » 18 des 2011, 12:05

Det blir flyging i Aktivitetshuset i dag som planlagt, - fra kl. 16:00 og utover :P
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 18 des 2011, 18:39

Kun Roald og meg som var i hallen i dag :|
Regner med at det kanskje dukker opp noen "flygedingster" rundt om kring på julekvelden og at noen ønsker å teste ut disse under trygge forhold :roll:
Satser derfor på at det er ledig kapasitet i romjulen, - kommer tilbake med mer info når jeg eventuelt har fått avtale om flytid :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 19 des 2011, 18:35

Bilde

Til de av dere som får/ fikk besøk av nissen (Julemanden) og som i tillegg fikk noe som er ment å kunne fly, - ta turen til aktivitetshuset torsdag i romjulen (29.) så skal vi hjelpe til med å få sakene til værs hvis en ønsker det.
Ellers blir det flyging med fly og helikopter, simulatortrening og mye drøs & kaffi :wink:
Vi åpner dørene kl. 16:00 og holder på til ca. kl. 19:00 - avhenging av fremmøte og eventuelt kø for å fly.
Alle er velkomne, - medlemskap ingen forutsetning :D
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Aktivitetshuset 29. desember....

Legg inn av Arvid » 29 des 2011, 19:45

Bilde
Depron fly på rekke og rad; Tigermoth, Malibu, Galaxy og Mini Cessna lenger bak.
Bilde
Torvald og Roald klargjør T-Rex 250 & 450, - Daniel sjekker Twister heliet.

5 - 6 piloter benyttet sjangsen til en siste flyøkt i hallen dette året. Nye og gamle modeller, - både fly og heli fikk luftet seg og ingen uhell ble registrert.
Kjekt å se Torvald tilbake i manesjen, - han hadde ikke glemt gamle kunster og hans nye T-Rex 450 Pro hang fjellstøtt etter at nødvendige justeringer var utført.
Morten prøvde seg med sin lille Mustang, - ikke lett å fly den der! Kanskje ombygging til styring på høyde-/ sideror ville hjulpet :roll: Blade'en fikk han bedre dreis på.
Roald måtte parkere T-Rex 250'en tidlig da han mistenker skjev hovedaksling etter en "inverted" landing sist vi var i hallen. Depron modellen(Galaxy) fikk derimot kjørt seg skikkelig og flyr veldig bra.
Vi må heller ikke glemme Daniel som fløy både Mini Cessna og Twister heli med god kontroll :wink:
Men hvor ble det av resten av gjengen, - ingen som fikk noen spennende flyvedingser under juletreet i år :roll:
Neste økt blir søndag om 1 1/2 uke.
Godt Nyttår folkens :wink:

Roald filmet Tigermoth'en i mørket med mobilen sin - se videoen her.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging søndag 8. januar...

Legg inn av Arvid » 05 jan 2012, 20:07

Vi møtes til ny økt i hallen 8. januar kl. 16:00 > noen timer.
Mulig det er håndballkamper denne dagen, men de skal etter planen være ferdig kl. 15:00.
Vel møtt!
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hallen 8/1....

Legg inn av Arvid » 08 jan 2012, 19:43

Glemte fotoapparatet i dag så det blir smått med bilder, men det betyr ikke at det var dårlig oppmøte. Faktisk tror jeg ikke vi har vært så mange i hallen denne sesongen. Tror det var 7 - 8 heli i sving, samt et par fly :P
Bl.a. dukket Kristian og broren opp, - hyggelig gjensyn! Noen hadde også fått nye "leker" til jul og disse ble behørig testet ut i dag. Mye bra flyging og lite uhell, - lover bra for fortsettelsen av sesongen :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging 15/1....

Legg inn av Arvid » 12 jan 2012, 22:38

Det blir ingen flyging i hallen førstkommende søndag (15/1). Dette p.g.a. at både Roald og undertegnede er bortreist ifm jobb.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging søndag 29. januar.....

Legg inn av Arvid » 28 jan 2012, 10:35

Da satser vi på en ny økt i hallen, - åpner dørene i 16:00 tiden og holder det gående til ca. kl. 19:00.
Beklageligvis har vi ikke hatt anledning til å stille de siste to søndagene grunnet jobb, men i morgen er vi på plass igjen
:wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 29 jan 2012, 20:10

Labert oppmøte i dag, - kun 3 stk. inkludert meg selv :(
Værmeldingene lover kaldt vær fremover og hvis dette slår til så blir det kanskje flyging på isen neste helg.
Blir det flyging på isen så blir det muligens på bekostnig av flyging i hallen, - får se hva det blir når helgen nærmer seg :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging søndag 5. februar....

Legg inn av Arvid » 04 feb 2012, 20:14

Låser opp hallen kl. 16:00, - ta med fly/ helikopter og kaffe!
Forhåpentlig vis blir vi litt flere enn sist søndag :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Hallen 5. februar.....

Legg inn av Arvid » 05 feb 2012, 18:57

BildeBilde
Adrian i dyp konsentrasjon for å holde E-sky helikopteret sitt under kontroll. Det går bedre for hver gang.
Bilde
Bilde
Flott modell å se på og flyr bra også. Dog litt vanskeligere å beherske enn typen med kontraroterende dobbel hovedrotor.

Kun to stykker i hallen i dag og hvis ikke fremmøtet blir bedre neste søndag så tror jeg at vi setter kroken på døra for denne sesongen. Skal vi fortsette med dette tilbudet så må folk møte opp å bruke det, - noe annet tilsier at det ikke er interesse for dette lenger. Da har jeg andre ting jeg ønsker å benytte søndagskveldene til.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging søndag12. februar

Legg inn av Arvid » 11 feb 2012, 12:32

Har som sagt registrert en synkende interesse for flyging innendørs i det siste og med tanke på brukbare værmeldinger for utendørs aktiviteter på søndag så tilsier det dårlig oppmøte.
De som eventuelt har ønske om å fly innendørs bes ta kontakt med undertegnede snarest. På bakrunn av denne tilbakemeldingen tar jeg en beslutning på eventuelt flyging eller ikke i hallen, - senest i morgen formiddag.
Det er dere som bestemmer, - er det interesse så stiller jeg, - hvis ikke så blir jeg hjemme :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 12 feb 2012, 10:33

Har ikke fått noen henvendelser fra folk som ønsker å bruke hallen så da avlyser jeg dagens økt!
Altså ingen flyging i hallen i dag, - søndag 12 februar.
Bilde
V.h. Arvid

Svar