Flyging i hall

Flyaktiviteter, nye prosjekter, flyplass og diverse andre ting som opptar en modellflyger.
Svar
Roald
Veteran
Veteran
Sted: Jørpeland

Flyging i hall 20.2

Legg inn av Roald » 19 feb 2011, 21:29

Det blir flyging i hallen søndag 20.2 også! Er der fra kl 16:00 og utover etpar timer!
Hilsen Roald

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Sted: Tau
Kontakt:

Hallen 27/2....

Legg inn av Arvid » 27 feb 2011, 16:13

Ser ut til at vi får et lite vindu til flyging i dag også, - arrangementet som var i hallen er ferdig så da har vi avtalt å møtes en gjeng kl. 17:30 :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re:Hallen 27/2....

Legg inn av Arvid » 27 feb 2011, 22:42

Det ble fløyet en del i hallen i kveld, - hyggelig å se noen nye fjes også. Det er flere depron (F3P) fly på gang også, - ikke kun heli det går i.
Jeg fløy første turen med Mini Malibu, - en litt krympet versjon av F3P modellen med samme navn. Vekten var oppgitt til mellom 95 - 115 gram flyklar m/ batteri, men min veide et sted mellom 180 - 190 gram uten at jeg kan sette fingeren på noe som er spesielt tungt. Batteri, servoer, regulator, motor og mottager veier til sammen ca. 65 gram, - da må modellen alene veie 125g :roll: Nok om det, ga full trottle og modellen kjørte avgårde.......ganske lenge faktisk, - den greide ikke å ta av :( Med 7 x 3 propell var det ikke nok guffe til å fly fra håndstart en gang. Byttet til 8 x 3.8 og greide da å fly runder, men ikke mer. Her må det nok bestilles kraftigere motor (- er gjort). Det angitte tyngdepunktet virket også å være for langt frem, - greide ikke å balansere ut modellen med et 500 mAh batteri, - måtte ha 20 gram bly i tillegg. Etter et par runder fjernet jeg blyet og modellen fløy like stabilt, - kan sikkert flytte tyngdepunktet enda lenger bak for å bedre flyegenskapene.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging søndag 6/3....

Legg inn av Arvid » 04 mar 2011, 21:12

Vi har satt opp flyging fra kl. 17:30 på søndag. Drillen skal bruke hallen tidligere på dagen, men om kvelden blir det full fart med helikopter og fly :P
Det er bare å ta med seg fly/ heli og stille opp, - trenger ikke å være medlem, - det er åpent for alle :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Hallen i dag....

Legg inn av Arvid » 06 mar 2011, 21:49

Bilde
Roald flyr sin Galaxy F3P modell
Bilde
Galaxy i stødig hover, - modellen fløy meget bra!
Bilde
Morten flyr sin Blade heli med stålkontroll :wink:
Bilde
Morten's Blade 120 SR på nært hold, - en modell som egener seg godt for nybegynnere.

Ungdommen er på vei inn i hallen, - det er bra! Morten og Simon flyr heli som bare det. Ellers har Roald fått bra tak på sin nye Galaxy F3P modell også, - den fløy rolig og viste gode manøvreringsegenskaper.
Selv brøt jeg en barriere i dag da jeg kastet T-Rex 250'en over i invertet (på rygg), - ikke store plassen og hente seg inn i hallen og det holdt på å gå gale, men jeg reddet meg inn i siste liten. Slike manøvrer gir mye adrenalin i omløp, - det kan jeg skrive under på :oops:

En liten video fra dagens flyging finner du her
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Flyging 13. mars...

Legg inn av Arvid » 12 mar 2011, 13:13

Vi stiller i Aktivitetshuset i morgen (søndag) også, - ta med fly/ heli og møt frem i 17:30 tiden :P
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Aktivitetshuset i dag....

Legg inn av Arvid » 13 mar 2011, 21:54

Bilde
Simon's Dauphin i aksjon i hinderløypa
Bilde
Roald fløy friskt med sin Galaxy i kveld også
Bilde
Her er Roald's T-Rex 250 i aksjon
Bilde
Anders hadde med seg selvbygget Zero, - etter noen modifikasjoner fløy den også.....kjapt :P
Bilde
Tom tok "maiden" på sin Mini Malibu, - undermotorisert og litt trøbblete start. Blir nok bedre med ny motor.
Bilde
Min egen Mini Malibu fløy brukbart med ny motor, - helt til jeg rotet det til og "stikkene frøs" :mrgreen:

Som bildene viser så ble det fløyet litt forskjellig i hallen i dag og dramatikken uteble ikke. Tom var første mann til å pakke sammen, - motoren løsnet. Samme skjebne led jeg noe senere etter en litt hardere smell enn det Tom presterte :(
Til slutt sneide jeg nedi med T-Rex'en i det jeg rollet tilbake til normal etter å ha hovret et par minutter på rygg. Det gikk imidlertid bra, - stoppet modellen og fant bare en løs låsring på rotorakslingen. Etter at denne var satt på plass og dradd til sjekket jeg modellen i hover og alt virket 100%. Men da var det tid for å ta kveld.... :lol:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Re: Flyging i hall

Legg inn av Arvid » 19 mar 2011, 15:54

Flyging i Aktivitetshuset i morgen (søndag), - ta med fly/ heli og møt frem i 17:30 tiden :P
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Aktivitetshuset i dag....

Legg inn av Arvid » 20 mar 2011, 20:21

Totalt 5 stk. som fløy i dag. Noen smeller ble det også, - det hører liksom med når man "strekker strikken" litt lengre enn sist, men alt i alt så var det vel kun BK's Reflection som ligger an til å bli kondemnert for godt. Får vel ligge til at det var Anders som fløy denne gang :mrgreen: Neste søndag er det fotball cup i hallen hele helgen, så da blir det ikke noe flyging. Helgen etter er uviss, - følg med her på forumet så dukker det opp nærmere info når tiden nærmer seg. Generelt så avsluttes innendørs sesongen til påske, - d.v.s. etter påske flyr vi kun utendørs :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
BK
Site Admin

Legg inn av BK » 09 apr 2011, 20:26

Noen som vet om det blir Flyging i morgen ?
Hilsen BK

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 09 apr 2011, 21:18

Det blir ikke flyging i hallen i morgen, - fina veret så vi flyr på Leite i stedet :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Sesongstart

Legg inn av Arvid » 31 okt 2011, 22:50

Da er det klart for en ny sesong med flyging i Tau Aktivitetshus :D
Første økt blir kommende søndag (6.) fra kl. 16:00 til ca. kl.19:00.
Finn frem fly og helikopter som passer til formålet og lad batteriene :P
Da snakkes vi i hallen på søndag :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Aktivitetshuset 6 november....

Legg inn av Arvid » 06 nov 2011, 19:32

Bilde
Morten's nye Mustang klar for "maiden"
Bilde
Mustangen i sitt rette element
Bilde
Noen "nesestyvere" ble det også, men uten skader på modellen.

4 piloter som møtte til sesongåpning i dag. Hadde håpet på flere, men det dukker kanskje opp flere neste helg :roll:
Det ble fløyet både heli og fly og stort sett gikk det bra med de fleste. Morten prøvde sin splitter nye Mustang, - flott å se på, men ikke helt enkel å få styring på.
Noen hopp og sprett ble det og til slutt forskjøv akslingen seg fremover slik at giret ikke lenger fikk tak . Et lite "kirurgisk" inngrep er påkrevd her.
En liten modell ble "parkert" på en bjelke oppunder taket også, - ligger godt der foreløpig i påvente av noen som kan hente den ned.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 07 nov 2011, 16:08

Det spørker for videre flyging i Aktivitetshuset denne vinteren :(
Vi er blitt bedt om å stille med 3 stk. personer over 18 år til å servere, sjenke, rydde osv. lørdag 3. desember fra kl. 18:00 til 02:00 i.f.m. Scana sitt julebord.
Melding er sendt til alle medlemmene og responsen så langt er dårlig, - er visst ikke mange "servitører" i kretsen rundt modellflymiljøet vårt.
Alternativet er å kjøpe seg fri for dugnaden, men her forlanger Aktivitetshuset kr. 250,- pr. time, - for oss totalt kr. 6000,- bare for denne kvelden.
Det sier seg selv at klubben ikke har økonomi til dette og en avlysning av sesongen er derfor eneste utvei, - hvis ingen melder seg helt på tampen.
Vi er en uke etter svarfristen allerede så det ser mørkt ut.... :?
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Legg inn av Arvid » 07 nov 2011, 20:02

Innedørs sesongen er reddet! :lol:

Takket være helhjertet respons fra tre karer: Ronny, BK og Roald, så har vi nå antallet vi trenger ifm julebord arrangementet.
Men BK ser gjerne at noen tar hans plass, - forståelig nok ettersom han har mer enn nok å gjøre ifm ny parkeringsplass. Så er det noen som ønsker å bidra så er det bare å ta kontakt med undertegnede i tiden frem mot 3. desember :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Svar