Kvam International, - vedlikehold div. m/ føremelding

Flyaktiviteter, nye prosjekter, flyplass og diverse andre ting som opptar en modellflyger.
Svar
Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Sted: Tau
Kontakt:

Kvam International, - vedlikehold div. m/ føremelding

Legg inn av Arvid » 28 apr 2004, 13:51

Greit visst en legger inn en melding når en har klippet stripa, eller andre ting knyttet til flyplassen vår.
Da er det lettere å planlegge flyturen, d.v.s. at kona ikke trenger å bli engstlig p.g.a. at du blir borte en time ekstra som følge av plenklipping :lol:
Bilde
V.h. Arvid

jbruntveit
Ace
Ace
Sted: Jørpeland

Flystripa

Legg inn av jbruntveit » 01 mai 2004, 16:47

Var oppe i dag å fikk frisert stripa litte grann. Merket at modellen rullet en meter ekstra under landing (er vel bra tegn det, hehe) Håvard hadde seg en tur, fløy litt jeg også men kraftig sidevind gjorde at det ikke ble så mye akrobatikk.

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Vårklipp...

Legg inn av Arvid » 02 mai 2004, 01:31

Godt jobba :wink:
Gikk det greit å få start på klipperen etter vinteropplaget ?
Med den varmen som er nå, og eventuelt mer fuktighet (regn), så må vi vel regne med å slå en gang ukentlig fremover :?
Det er fin trim, - det er bare å hive seg på :lol:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Slåttonn....

Legg inn av Arvid » 14 mai 2004, 20:35

Stripa var fin og grønn den.......med høyt gress :mrgreen:
Vel, jeg fikk omsider frisert banen, - vi bør nok prøve å klippe litt oftere, - det blir veldig tungvindt når en må tømme oppsamleren etter 25 meter :(
Regnet kom etter hvert også, så jeg benyttet anledningen til å hive på litt fullgjødsel og kalksalpeter - noen som nevnte høyt gress :roll:
Bilde
V.h. Arvid

Ronny
Ace
Ace

Legg inn av Ronny » 17 mai 2004, 15:13

Har fått inn nytt batteri til strømgjerdet. Bestillte også nytt grindhåndtak til strømgjerdet. Hvis jeg ikke husker feil så har vi klart å ødelegge det gamle håndtaket. Skal se om jeg får tid til å stikke innom KI med utstyret i dag eller i morgen.
Keep on flying!!

Hilsen Ronny

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Grindhåndtak

Legg inn av Arvid » 17 mai 2004, 16:11

Jeg fannt den delen som manglet til grindhåndtaket, - men det en sprekk i ene enden som gjør at kroken lett løsner. Kan nok la seg gjøre å reparere dette :roll: Greit med ett nytt ja, - kanskje kan vi fikse det gamle og brukle dette i sørenden, - så har vi to porter ?
Det er fremdeles liv i det gamle batteriet, men det synger nok på siste verset, - er ikke kommet noen dyr på beite i området heller enda, så vi kan kanskje drøye det litt før vi kobler til nytt batteri :roll:
Det er tommt for bensin også, både til kanntklipperen og til gressklipperen. Jeg glemmte å ta med meg kannen sist jeg klippet, men hvis noen har tid og anledning så er det bare å hente kannen og tanke opp ved anledning, - det er ikke nok bensin til neste klipp :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Gressklipp.....

Legg inn av Arvid » 21 mai 2004, 13:06

Ga stripa en omgang med klipperen i dag, - hadde ikke vokst så veldig mye den siste uka. Det gikk akkurat å kjøre frem og tilbake langs stripa en gang mellom hver tømming av oppsamler.
Hadde også med nytt batteri, men monterte ikke dette enda, da det fortsatt er strøm på det gamle. Ingen store dyr på beite heller :wink:
Jeg har tatt med meg bensinkannen for ny påfyll, - det er dessuten full tank på klipperen.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Ny klipp!

Legg inn av Arvid » 28 mai 2004, 22:36

Klippet stripa i dag - fredag 28. mai - så nå ligger forholdene til rette for en fin Pinsehelg på KI :wink:
Fyllte også opp bensinkannen, så nå er det ingen unskyldning for ikke å klippe :lol:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Ny klipp....

Legg inn av Arvid » 03 jun 2004, 15:53

Så er stripa igjen nyfrisert og fin :D
Tok en omgang med kantklipperen også :wink:
Foreløpig har ikke bonden begynnt med forhausting av markene rundt, men det er vel nært forestående vil jeg tro :roll:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Gjødsel...

Legg inn av Arvid » 04 jun 2004, 21:28

Fordelte ca. 25 kg fullgjødsel på stripa i dag.....regn i vente :roll:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Vedlikehold.....

Legg inn av Arvid » 09 jun 2004, 13:43

Klippet stripa, - rensket opp litt langs med strømgjerde og heiv på litt kalksalpeter når det begynnte å regne :wink:
Bilde
V.h. Arvid

jbruntveit
Ace
Ace

Plenklipp

Legg inn av jbruntveit » 23 jun 2004, 19:13

Jeg og Far var oppe på KI en tur og klippet stripa. Var mye gress ja ! måtte tømme etter en halv runde :shock: . Hev ikke på noe gjødsel eller noe, virket som at man har fått tatt knekken på en del av mosen.

jbruntveit
Ace
Ace

Klipp

Legg inn av jbruntveit » 27 jun 2004, 21:27

Fikk klippet stripa i dag, trenger mer bensin til gressklipperen.

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Klipp.....

Legg inn av Arvid » 11 aug 2004, 14:21

Klippet stripa i dag.
Skiftet også ut batteriet til strømgjerdet i helgen. Det gamle batteriet tok jeg med meg i dag - for deponering på bossplassen.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Fra gartneren......

Legg inn av Arvid » 20 aug 2004, 16:04

Stripa er nyfrisert og klar til helgens flyaktiviteter - hvis værgudene gir oss en sjangs :roll:
Bunnen i den siste fullgjødsel sekken var smuldret bort av fuktighet, - ble derfor nødt til å spa innholdet oppi bøtta og fordele dette utover stripa. Avsluttet med ett spann kalksalpeter - så nå blir det nok gang på graset :wink:
Oppdaget også at strømanlegget var dødt. Nytt batteri ble koblet til for ca. 10 dager siden, men nå var det ikke tegn til liv :?: Jeg la også merke til at den ene ledningen som er koblet til apparatet var røsket ut av kontakten sin, - og sammen med mye gress, busker ol. som har grodd rundt gjerdet + fuktighet, - så kan det tenkes at dette har tappet batteriet :?
Jeg tok apparatet med hjem og testet det med det gamle batteriet, - virket ok da. Så det er definitivt batteriet det er noe galt med.
Jeg skal prøve å få montert opp apparatet med det gamle batteriet snarest mulig, - får håpe de firbente holder seg unna imens. Skal ta en siste sjekk på det nyeste batteriet, men vi må kanskje handle inn ett reserve til høsten :roll:
I samme slengen tog jeg en runde med hjåen langs gjerdet, så nå tror jeg det skal være ganske fritt rundt det hele. :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Svar