Styre & stell.....

Flyaktiviteter, nye prosjekter, flyplass og diverse andre ting som opptar en modellflyger.
Svar

Hva mener du om dagens kontigent sats?

Avstemmingen ble avsluttet den 31 jan 2004, 23:40

Jeg synes dagens kontigent (100kr) bør fortsette.
0
Ingen stemmer
Jeg synes det er greit å øke denne til 150 kr.
0
Ingen stemmer
Jeg ønsker å høyne kontigenten til mer enn 150 kr.
1
20%
Jeg ønsker 100kr + tillegg for bruk av stripa (50 - 100kr)
4
80%

Stemmer totalt: 5

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Sted: Tau
Kontakt:

Styre & stell.....

Legg inn av Arvid » 01 jan 2004, 23:40

Under dette tema kan man komme med innspill til driften av SMFK. Har du gode ideer eller kritikk til nåværende drift, - kom med det - takhøyden er stor :wink:

Som første innlegg kunne jeg tenkt meg en diskusjon angående medlemskontigenten, - denne har vært uforandret i mange år nå og det er kanskje på tide med en justering. Slike ting skal jo avgjøres på årsmøte, men det kan være greit å lufte saken litt i forkannt :?
Har listet opp noen alternativer til avstemmning over.
Bilde
V.h. Arvid

Steinar

Endring av kontingenten.

Legg inn av Steinar » 05 jan 2004, 14:14

Hei Alle og et godt nytt fly år !

Selv om undertegnede ikke er blandt de ivrigste på stripa støtter jeg forslaget om en justering av års kontingent. Det finnes vel ingen andre forreninger som har en slik lav kontingent som oss. Nå finnes det helt klart grunner for å ikke øke kontingent som f.eks. skolegang etc.
Hva med en diffrensiert økning ?
Hva om vi som nå er seniorer dytter litt ekstra i kassa og det blir en mindre stigning for junior/studenter ?

Hilsen Steinar.

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Kontigent...

Legg inn av Arvid » 08 jan 2004, 17:50

Steinar sitt forslag er absolutt noe å tenke på. Spørsmålet er hvordan vi skal organisere dette i praksis. En måte å gjøre dette på er å opprette en junior kontigent, - f.eks. til fyllte 18 år (kr. 100 ?) - studenter over 18 år (150kr ?) - aktive medlemmer over 18 år (200kr) - og for ikke å legge for mye press på våre støttemedlemmer (passive) så mener jeg at disse kan slippe unna med f.eks. 150 kr. For aktive medlemmer vil da kontigenten bestå av medlemmsskap (150kr) + flyplass støtte (kr. 50).
Alle beløpene her er kun eksempler, og i praksis må dette fungere slik at en sender ut innbetalingsblanketter uten påført beløp, slik at hver enkelt kan betale den kontigent en ønsker. D.v.s. at passive medlemmer gjerne kan betale kontigent + flyplass støtte, men på den annen side så vil en ikke nekte en som kun har betalt støttemedlemskap å bruke stripa, - hvis vedkommende plutselig finner ut at han vil ta opp igjen flygingen. Vi må være litt fleksible her mener jeg.
Andre som har synspunkter tilknyttet dette ?
Bilde
V.h. Arvid

nils reinert
Ace
Ace

Legg inn av nils reinert » 08 jan 2004, 18:24

det hørtes fornuftig ut

Ronny
Ace
Ace
Sted: Jørpeland

Legg inn av Ronny » 08 jan 2004, 19:41

Helt enig i at det er på tide å heve klubbavgiften. Dette kan jeg med tryghet si utifra regnskapet. Til nå har vi klart oss bra, men vi må se litt lenger fremover i tid. En dag vil vi kanskje ha et nytt treningsfly eller kanskje helikopter???? Alt koster penger i dag.

Personlig mener jeg at medlemsavgiften bør være enklest mulig. Hva med en fast medlemsavgift og en flyplassavgift. Jeg har ikke den store troen på av studenter merker forskjell på kr. 100,- og kr. 150,- i året. Billig er det uansett.
Keep on flying!!

Hilsen Ronny

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Økonomi

Legg inn av Arvid » 09 jan 2004, 07:53

Fornuftig å tenke litt fremover ja, men kanskje finns det andre måter å tjene penger på også. Noen som har gode forslag til hvordan vi kan bringe noen ekstra kroner i kassen ?
Personlig har jeg ikke problemer med en kraftig økning av kontigenten, men jeg ser fremdeles faren med at mange av "støttemedlemmene" våre hopper av hvis vi legger på for mye. Disse medlemmene utgjør en stor del av medlemmsmassen og hvis vi mister for mange av disse så hjelper det lite med at de gjenværende betaler mer enn før. Vi må kanskje ta det litt stegvis og se hvordan det utvikler seg. :roll:
Bilde
V.h. Arvid

Ronny
Ace
Ace

Legg inn av Ronny » 09 jan 2004, 16:42

Vi må ikke skremme vekk støttemedlemmene med å heve medlemskontigenten så mye av det virker avskremmende. Men det er jo vi som bruker flystripa flittig som bør betale for gleden med å ha en slik fin stripe. Hva med å heve medlemskontigenten med kr. 50- 100,- og eventuelt ha en flyplassavgift på kr. 100 - 200,-??

Jeg er rimelig sikker på at dersom klubben trenger penger så ville vi nok klare å tyne noen penger ut av det lokale næringslivet.
Keep on flying!!

Hilsen Ronny

Brukeravatar
BK
Site Admin

Legg inn av BK » 10 jan 2004, 12:10

100,- for passive blir betalt av alle uansett hvor lenge di har vert Passive.

To valg i teksten på faktura:
Passiv kr 100,-
Aktiv kr 200,- (300,-)

Sikkert flere som planlegger å bli aktive, en di som planlegger å bli passive.

Jeg tror vi bommer på mål om vi gjør for mye med denn passive delen.
Hilsen BK

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Kontigent mm.....

Legg inn av Arvid » 11 jan 2004, 09:35

Å fortsette med kr. 100 for støttemedlemmer (liker ikke benevnelsen "passiv") og 200kr for resterende høres ikke så dumt ut, det er ihvertfall ett skritt videre mot mer penger i kassa. Uansett så ser det ut til at stemmningen er positiv for en justering av kontigenten. Den endelige avgjørelsen vil bli tatt på årsmøte :wink:
Angående årsmøte så tenkte jeg å fremme ett lite forslag:
Hvis hver enkelt tar en titt i skuffer og skap så finner en kanskje noe (modellfly relatert) som en ikke har bruk for lenger. På årsmøte kan vi da avholde en liten auksjon/ loppemarked hvor inntektene i sin helhet går til klubbkassa :lol: :?:
Har ikke satt opp noen dato for årsmøte, men regner med at det blir en gang i løpet av februar/ mars.
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
BK
Site Admin

Legg inn av BK » 25 jan 2004, 01:01

Er det noe årsmøte på gang eller ??
Hilsen BK

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Årsmøte...

Legg inn av Arvid » 25 jan 2004, 16:30

Ja, - årsmøte må vi vel ha snart :wink: Som tidligere nevnt så har vi pleid å hatt dette i mars måned de siste årene, - og det er vel det som er planen i år også. Skal prøve å skaffe meg en oversikt over når folk er hjemme, slik at vi kan få med oss flest mulig :wink:
Bilde
V.h. Arvid

Brukeravatar
Arvid
Administrator
Administrator
Kontakt:

Årsmøte..

Legg inn av Arvid » 22 feb 2004, 07:42

ÅRSMØTE 2004

Ønsker tilbakemelding på følgende dato for årsmøte: torsdag 11.mars
Hvordan passer denne dagen for de av dere som har vakt eller jobber offshore ?
Bilde
V.h. Arvid

Ronny
Ace
Ace

Legg inn av Ronny » 22 feb 2004, 19:02

Passer bra med 11. mars for meg
Keep on flying!!

Hilsen Ronny

Brukeravatar
BK